Friday, November 2, 2012

Lagu

Assalamualaikum...

Ceh, tiba-tiba pulak bagi salam. Sebelum ni selamba je terjah kan? Saje je ni, mood baik...hehe.
Malam tadi ku pergi karaoke dengan suami..hahaha. Tak tau kenapa, kitaorang memang suka sangat karaoke. Suami ku tu lagi lah, memang hantu mikrofon. Kat sekolah pon dia selalu buat persembahan nyanyian. Tak cukup dengan tu, kerusi MC pon tak boleh bagi kat orang lain. Kadang-kadang bukan dia yang nak sangat pon, tapi orang lain yang pilih dia. Sebab suara dia sedap sangat. Dan dia memang pandai nyanyi. Cuma dia belum pernah tengok lagi cara ku jadi MC, berpidato dan bersajak. Agak-agak, kalau diadakan pertandingan pidato dan deklamasi sajak antara kitaorang berdua, boleh tak aku yang dah sebati dengan bidang sains ni mengalahkan encik suami yang memang major dalam bahasa dan sastera ek? Haha. Tapi masaku dah berlalu...kalau zaman-zaman sekolah dulu mungkin aku lebih "power" daripada dia kut.

Eh, ape lah mengarut aku ni. Tujuan aku bukak page ni tadi yang betulnya nak bercerita pasal nyanyi...Suami ku sangat pandai menyanyi. Dan suara dia pon, Ya Allah...sedapnya..lagi-lagi kalau dia bawak tone tinggi. Memang terbaik. Dan aku pon memang suka nyanyi, dan suara aku ni, serius memang tak sedap. Tapi suami aku tak pernah gelakkan aku pon. Sebab tu lah aku suka nyanyi dengan dia..Dan lagu kegemaran kami yang wajib di'karaoke'kan setiap kali keluar ke carefore adalah lagu Ombak Rindu. Penyanyi asal? Alah, korang mesti tau punya. Tak mau tulis kat sini lah. Nanti diaorang bangga sebab kitaorang giler suka dengan lagu ni. Tapi, yang betulnya suami ku lagi suka nyanyi lagu Muara Hati. Tapi malangnya lagu ni terlalu baru dan belum ada lagi kat k-box tu...Dan, aku pon tak tau lagi nak nyanyi lagu ni. Tak retilah. Susah. Tapi lirik dia bagiku boleh tahan la...yang tak boleh tahan adalah irama dan suara penyanyi asal lagu ni. Bukan tak boleh tahan sebab tak sedap k..jangan salah faham..Bagiku, irama dan paduan suara penyanyi-penyanyinya memang superb! Mungkin sebab tu lah ku rasa tak mampu nak nyanyi lagu ni. Sebab takut merosakkan keindahan lagu ni. Suamiku pulak? Korang bagilah lagu apa pon, insyaAllah, dia boleh nyanyi dengan baik... :)

Dan inilah lirik lagu Muara Hati, lagu kegemaran suamiku buat masa ni. Aku "copy aand paste je". Kalau liriknya ada yang salah, harap maaf...itu diluar pengetahuanku. huhu.


Cinta terpisah ruang waktu
Tetap cinta bersatu dalam hatiku
Walau raga kita tak mungkin bersama
Ku yakini hati kan tetap setia
Ku percaya ke mana pun kau berjalan
Suara cinta menuntunmu kepadaku
Kerna bila cinta sudah bersemadi
Takkan terpisah hati

Chorus
Demi cinta dalam hatimu
Ku yakin engkau untukku
Meski jejak pisahkan kita
Cinta kan bawa kembali padamu
Aku ada kerna kau ada
Dan cinta hatiku hanyalah untukmu
Jalanku tertuju padamu
Kemana pun kan pasti kembali
Ulang Chorus
Demi cinta dalam hatimu
Biarkan aku merasuk
Bersatu dalam hatimu
Hanya dirimu dan aku
Demi cinta dalam hatimu
Biarkan aku merasuk (merasuk dalam hati)
Cinta


 *aku tiru dan tampal dari laman sesawang ni

Ok. Tu je lah aku nak tulis setakat ni. Sekian dulu...Wasalam.. :)

No comments:

Post a Comment