Tuesday, April 18, 2017

I'm Back!

بسم الله الرحمن الرحيم


First update since 2014. Berdebar pulak rasa.


Alhamdulillah. Aku masih diberi nikmat sihat tubuh badan, nikmat selalu dekat dengan suami, mak, abah n mak mertua, nikmat pekerjaan n rezeki yg halal, dan macam2 nikmat lagi yg x dapat aku nk list out semua sbb memang terlalu banyak. Dan yg paling penting, nikmat iman walaupun hakikatnya iman aku senipis kulit bawang. Moga semua nikmat ni akan berkekalan...


Sekarang aku nk update sikit serba serbi pasal diri aku. Maklumlah dah lama menyepi, rindu nk taip even xde point pon nk taip ape hihihi 😁.


1. Status

Alhamdulillah... Masih bergelar isteri kepada seorang suami yg penyayang, kacak, comel, bergaya..bukan nak bodek. My husbn x tau pon blog ni.. Tp jujur nk cakap, dia terlalu sempurna untuk aku. Kekadang rase diri terlalu bertuah sebab Allah hadirkan dia dlm hidup aku. Dia penyabar.. Selalu tau mcm mane nk kawal wife dia yang emo ni. Suamiku adalah anugerah terindah dari Allah, pemilik segala cinta.. Alhamdulillah... 💑


2. Zuriat

Dalam meniti kebahagiaan rumah tangga yg dah hampir genap 5 tahun ni, kami suami isteri masih lagi menantikan kehadiran Cahaya mata.. Sesungguhnya ujian Allah ini amat berat buat kami. Tapi aku bersyukur sbb suami sangat positif. Dia sangat kuat. Mudah-mudahan aku juga akan sekuat dia. Ya. Aku memang x kuat dalam hal ni. Siapa yang x nak ada anak kan. Cuma orang yang mengalami je tahu apa rasanya. Aku ada segalanya kecuali zuriat. Tapi aku tak akan pernah mengalah. Aku akan terus berdoa dan usaha. Harapan aku masih menggunung. Aku yakin perancangan Allah adalah yang terbaik. Aku harap, korang yang sudi baca luahan hati aku ni, tolonglah doakan aku dan orang2 seangkatan dgn aku..moga kami akan memperoleh zuriat yang soleh dan solehah... Amin..


3. Kerjaya

Macam yang aku cakap kat atas tadi, buat masa sekarang ni, aku asa segalanya kecuali zuriat. Alhamdulillah.. Rezeki aku murah.. Agaknya sbb niat aku kerja kot. Ye la. Aku bukan dari keturunan yang berpangkat dan berharta.. Family aku org susah. Kalau aku tak kerja, aku x tau mcm mana nasib adik2 aku. Mak abah aku pon kerja tapi dgn gaji tak seberapa, memang cukup2 je utk belanja harian. Mana nak beli baju n kelengkapan rumah, nak merasa pakai baju raya setahun sekali, nak bayar yuran n belanja sekolah..semua nak pakai duit. Memang aku dah tanamkan azam, aku nk cari kerja sbb nk tolong mak abah aku sementara adik2 aku masih sekolah ni. Harapannya nanti bila diaorg dah kerja, aku boleh resign dengan senang hati dan fokus pd misi nak dapatkan zuriat. Bukan nak kate skrg ni aku x bersungguh. Hello, umur aku bukan makin muda. Aku belajo biologi la dulu kat skolah. Aku tau makin meningkat usia, makin berisiko utk hamil n makin rendah peluang wanita utk hamil. Sebab tu aku x pernah putus asa. Tiap bulan usaha ok...hahaha. Tapi, mungkin belum tiba masanya or usaha aku belum cukup lagi jadi, harapan aku, suatu hari nanti aku akan mampu jadi full time housewife n jaga zuriat dari benih aku sendiri. X perlu nk hire babysitter..aku nk jaga makan minum suami aku n anak2 kiteorg betol2..nk tumpukan sepenuh perhatian pd diaorg. Sbb aku sayangkan keluarga aku.. Miga impian ni terlaksana nanti. Aminnn. Eh, lupe nk bg tau. Aku kerja sbg pegawai eksekutif swasta..dekat je dengan rumah mak abah n mertua aku. Alhamdulillah... Syukur atas rezeki yg diberi pinjam.


Ok la. Cukup kot 3 point ni dulu.. Terubat lah sikit rindu nak menaip. Nanti ade masa kite story2 lagi yep. Hihi.


Wassalam...

No comments:

Post a Comment